Tuesday, March 24, 2020

Clomid cycle-3


Rasa rasaa.. clomid cycle 3 berjaya tak?

Hmm tanak cakap kena baca sampai habis hehe

So, on the day yg aku period pada hari ke-31 aku terus gi clinic jumpa doktor biasa tu.

Dr. Rusina siap cakap

"Alaa period kee ingat da berjaya dah sebab awak respon dengan ubat nampak semua ok"

Tulah kan aku da cakap bende-bende gini ok macam mana pun kalau belum rezeki tetap belum rezeki. Hak Allah nak bagi rezeki dekat sesiapa yg dia nak.

Dr. bagi aku last chance to try as we know that clomid tak boleh amik long term. This time still 100mg jugak. Makan macam biase dari hari ke-2 sampai hari ke-6 period

Hari ke 11 datang balik buat TVS. Tapi this time progress aku slow sikit. Sedih pulak tetiba.

Result TVS

Day 11 - 10mm
Day 15 - 18.6mm

Alhamdulillah size ovum da cantik tapi ada 1 masalah iaitu dinding rahim aku tak cukup tebal for implantation. Tapi injection pregnyl kena amik jugak sebab size ovum dah ok & tak boleh tunggu lagi dah. Lepas 36 Hours BD macam biasa.

Dr. Rusina ada cakap, if tak berjaya jugak kali ni dia suruh aku rehat dulu.

Dengan clomid yg aku dah ambik 3 cycle ni da stimulate ovum aku untuk matang so dia suruh aku conceive naturally kalau this cycle masih tak berjaya.

And... this cycle aku masih gagal.

Jadi aku decide untuk rehat beberapa bulan dulu. Hopefully ada rezeki untuk aku.


TTC Part 1
TTC Part 2
TTC Part 3


3 comments:

  1. Salam sis .. so skrang awak rehat lah ye ? Dr rusina dr kat mana ye ? Sy pun ad problem mcm awak .. pcos ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam sis ha'aa tengah mase bertenang hihi tak tau sampai bila.
      Sampai mental dah ready balik kot.. Sy pegi Hospital Islam Az-zahrah Bangi

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



 

Copyright 2016 © LabyRinth. Design by Ayu Barbydol