Sunday, February 10, 2013

Lelaki, pliss take note.



When writing something which relate to our self, its boring to other people sometimes. Yelah asek tulis pasal  diri sendiri je. Ingat orang nak tau sangat ke pasal kau yang tak de benda menarik tu? Wah pedih weyh pedih ayat kau. Cube tengok URL kat atas ni jap. Name aku ke name kau? Name aku kan. Haa then blog aku haruslah ceghite  fasal aku. kalau rasa annoying sangat pergi terjun Sungai Langat. Kihkih.  Emm takde kene mengena pun dengan isi penting yang aku nak deliver pada hari ini.

Baiklah.  Dah 3 minggu selamat sampai banting dan dah nak balik ke lubuk balik dah pun. Alhamdulillah. Kitorang tengah ber-house warming tika ini. Turun-turun dari landasan je dah terus jenguk rumah baru. Masa balik kuching hari tu rumah ni baru nampak atap je bila balik ni wahh  betukar!  Macam digimon pulak. The bezt part is kitorang same-same yang decide nak perabot macam mane, nak cat warne ape. Abah kate nak English style.  Aku tataw tang mane yang English nye. Ade lah mungkin part langsir tu kot. Hoho. Home is where the love is. Home sweet home. ^_^

Memandangkan busy angkat barang punggah barang pack then unpack balik memang tak sempat nak spend mase depan tv. Masa semua orang sok sek sok sek cakap fasal Setia Hujung Nyawa, aku siap bleh angkat kening lagi. Cerite ape tu? Mane bleh tahan aku sorang je tak tau nih. Then minggu-minggu terakhir SHN tu sempat jugak update untuk perkembangan diri sendiri agar tidak tersasar jauh dari perkembangan dunia semasa. heheh. To me, kalau nak kata romantik memang ramai orang boleh ulas . Tapi there is some moral value yang aku rasa cerita ni bagus.

‘Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik’

Dan ingatlah wahai lelaki lelaki dan lelaki. Kalau sayangkan seseorang jagalah maruah dia. Even da berjanji nak berkahwin setia sampai mati pun jaga maruah dia sampai betul-betul kamu menjadi yang halal untuknya. Iyelah bercinta ni bukan semestinya ke jinjang pelamin. Kalau takdir kata takda jodoh memang takda jodoh. Jadi, apa nasib perempuan itu nanti. Kalau kamu sentuh bakal isteri orang lain, kamu jugak akan dapat bakal isteri yang dah di sentuh oleh orang lain. Hukum Karma.

Entah kenape tetibe rase entry ni bertukar jadi mood seriuz entah. Whatever it is boleh la boleh la overall puas ati la tengok citer ni walaupun dapat hujung hujung je. Yang part Ikram tu Eiihh memang minat giller dengan Hairul Azreen tu. Hensem macam cikgu English aku masa kat matrik dulu hehe. Memang suka betullah dengan dia. Masa dia nangis-nangis lepas solat tu, rasa macam nak pinjamkan bahu je kat dia. wahh. Verangan tau. Thumbs up to penulis novel ni. Nah amik 10 bintang **********  :P




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



 

Copyright 2016 © LabyRinth. Design by Ayu Barbydol