Tuesday, June 4, 2013

Aku & Mat Jenin punya hobi yang sama..


Im a girl of little word. Secara physical menggunakan mata kasar. Tapi sebenarnya banyak je cakap. Cuma aku tak tahu macam mana nak spill. And I prefer to be silent as long as I think it is necessary. Kan nabi kata ‘Lebih baik berdiam diri daripada bercakap dengan kata-kata yang tak berfaedah’ Tapi selalu je buat benda-benda lagha ni. Biasalah yang tak elok tu lah bezt buat kan..tulah kadang-kadang aku ni lebih syaitan daripada syaitan teheee..

Aku adalah golongan-golongan yang menyokong kawen muda. Sebenarnya. Tapi aku tak bitaw orang la. Diam-diam je. Takut nanti orang kata gatal sangat nak kawen . Memang pun sebenarnya. Haha! Tah memang dari kecik macam tu. Biasa lah kan dolu-dolu mase kecik maen kawen kawen. Main orang-orang pastu ade mak ade bapak.  Eleyh macam tak bese. Takyah nak cakap tak eyh aku tau tu pmainan feveret korang gak an hikz. Okeh pastu sampailah besa aku terasa macam nak kawen umur 22. Betul ni siryes. Skarang dah 21. Next year? Hoahhh duit simpanan rasa macam takda, duit saidina banyak la..I wish. Kalaulah bakal suami tu tanam duit memang nak ajak kawen skarang jugak.

Aku selalu berangan nak jadi suri rumah. Aku jenis yang tak kejar career sangat tak kejar duit  sangat. Aku nak kerja yg balance dengan family. Suka sangat duduk rumah spend masa dekat rumah. Kalau cuti midsem, ramai jugak kawan-kawan tak balik yelah jauh kan tiket flight lagi. Tapi aku tak boleh mesti kena balik mahal pun hmmmm takpelah. Happy tengok family depan mata. So, for future career nak pilih yg tak buzy sangat kalau boleh kerja dari rumah.  Dear future husband how lucky u have me. Hikhikz!.

Tau tak mase mula-mula masuk unimas dulu mase sesi perkenalkan diri aku cakap aku nak jadi ‘an educated housewife’. Kalau nak jadi housewife buat ape blaja tinggi? kenape? Tak boleh ke housewife ade degree tak boleh ea ade ilmu tinggi-tinggi? ‘Belajar tinggi-tinggi guna ilmu duduk rumah je. Membazir’. Well hello, nak masak kena ade ilmu, nak jaga anak, nak jaga laki semua tu kena ada ilmu jugak. Paling-paling penting nak didik anak-anak. Kan bagus kita guna semua ilmu yang ada kat kita ajar anak-anak. Tak payah dah hantar pegi tuition. Boleh ajar sendiri. Tapi at the same time nak buat homemade bisnes jugak. Baru la ade income sendiri. Takda lah depend kat suami je..ihih.

Kadang-kadang aku terasa berlebih-lebihan pula dalam membina masa depan takut tak jadi. Takpe. Takpe. Angan-angan itu wawasan. Mana nak jadi realiti kalau tak bermula dengan angan-angan mat jenin. Mat jenin ni bagus sebenarnya, selalu bagi inspirasi kat aku. Terima kasih. But I do hope benda ni jadi realiti bukan hanya anganan semata-mata.


Thanx sebab sudi baca. This is how I inspired and motivate myself. Tulis, tulis dan menulis. Maklumlah jenis yang tak reti bercerita dekat orang. Susah nak bukak mulut cerita-cerita personel ni. But my fingers function better than my mouth. Whatever it is everything begins with a dream. Wright brothers nak cipta kapal terbang pun dengan angan-angan dulu. Okeh happy blogging  :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



 

Copyright 2016 © LabyRinth. Design by Ayu Barbydol